Sabtu, 15 Ogos 2015

Toturial menggunakan "Snap Fastener Plier Metal"


Assalammualaikum..

Gambar: Peribadi
Video: You tube


Snap Fastner Plieer Metal
    Sebenarnya, sebelum puasa saya sudah pun membeli "Snap Fastener Plier Metal" ini. Seperti biasa, ada promosi. Beli plier mendapat 144 biji butang kosong. Tetapi kesilapan saya ternyata ada. Terlalu inginkan menggunakannya saya terlupa bertanya kepada penjual, samada boleh terus menggunakan plier ini atau tidak. Rupa-rupanya saya wajib beli butang yang bermata. Jika tiada, sememangnya tidak boleh guna plier saya.


Butang Kosong Percuma
Butang yang lupa beli
     Maka tersimpanlah plier saya hingga malam ini. Petang tadi saya pergi ke kedai alatan jahitan borong di Kuala Lumpur. Tempat biasa yang saya membeli-belah alat-alat jahit dalam kuantiti yang banyak. Saya terjumpa butang yang bermata. Maka terus saya membeli. Tetapi tolong pastikan samaada butang bermata ini "standard saiz" atau tidak. Jika salah membeli, maka plier masih tidak boleh di gunakan. Hanya menjual bermula dalam kuantiti 100 biji ke atas. Hanya RM30 sahaja. Saya memilih warna hitam sahaja kerana senang untuk suai padan dengan apa-apa warna. Sebenarnya banyak warna butang ini. Maka terhasil pakej lengkap untuk menghasilkan butang besi ini. 


Butang Pakej Lengkap. Beli 100 biji set ini bernilai RM30.
      Maka masih ada terlebih butang kosong sebanyak 144 biji. Simpan ye, jika butang rosak masih ada ganti. Bila semua barang lengkap, maka sessi mencuba pula. Saya mencari toturial yang lebih kurang sama  tentang bagaimana cara menggunakan "Snap Fastener Plier Metal" ini.  Terjumpa saya toturial ini. Bagi saya mudah untuk memahami. Untuk saya membuat toturial sendiri, saya jua baru cuba menggunakan. Belum mahir lagi.

                                     Toturial Cara Menggunakan "Snap Fastener Plier Metal"
                         

   Untuk beberapa kali percubaan, hasilnya amat tidak memuaskan. Untuk belajar memahirkan, saya terima dengan terbuka. Walaupun membazir dan sayang butang-butang ini.


Yang belakang bengkok, dan tidak boleh mengcengkam butang. Bukan 1 ye..
tetapi 4 butang. Saya tunjuk 1 sebab semuanya serupa.
  Percubaan butang yang ke 5, baru jadi begini. Selepas ini mesti cuba di baju pula. Supaya lebih memahirkan diri.


Bahagian Hadapan
Bahagian Belakang
    Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan