Jumaat, 5 September 2014

Baju muslimah & skirt

Teks: Norliza Tomiran

Assalammualaikum..

  Ahamdulillah..dalam minggu ni saya berjaya menyiapkan sepasang pakaian muslimah. Toturial 100% dari kak Azura Jaafar Tailor Lycra. Tetapi saya masih menggunakan teknik ukuran yang saya belajar dulu. Yang mana saya pernah kongsikan cara penambahan kelonggaran cara saya.

Set Muslimah
  Toturial yang diberi jubah. Tetapi saya pendekkan sedikit untuk di sesuaikan dengan skirt @ seluar. Yang penting saya selesa dan longgar. Malah tidak perlu iron..hihi..Perkara yang paling remeh bila ada anak kecil. Skirt ini juga adalah skirt 1st saya selepas berkahwin. Sebab saya memang kurang gemar memakai skirt bila berjalan. Tetapi bila skirt buatan sendiri saya boleh buat megikut kelonggaran yang saya inginkan..Best bukan membuat baju ikut citarasa sendiri..Semoga anda juga mampu.

Salam Sayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan