Rabu, 18 Februari 2015

Bread Maker ku

Assalammualaikum..

  Hari ini sessi meroti lagi. Alhamdulillah, anak-anak dan suami suka makan. Jimat juga membuat roti sendiri. Apabila asyik kerap meroti, akhirnya saya mengalah untuk membeli Bread Maker (BM). Harga lebih kurang RM255 tidak termasuk pos. Saya membeli pada 2 Januari yang lalu. Kira-kira sudah sebulan  saya menggunakan. Saya membeli secara online. Ini kerana wang hasil menjahit dan jualan dropship online semuanya di dalam bank. Jadi saya membeli secara online. Memudahkan saya, kerana mesin ATM juga jauh dari rumah.

 Menjimat kan masa. Malah bukan itu sahaja, kebersihan juga terjaga. Bukan apa, bila menguli menggunakan tangan mengambil masa yang lama. Malah habis menguli, baru saya boleh membasuh bekas-bekas yang di gunakan untuk sukatan tadi. Jika menggunakan BM, masuk semua sekali. Maka sementara mesin menguli, saya boleh membasuh bekas-bekas sukatan. Ini adalah BM kesayangan saya.


Untuk BM saya ini ada 19 prosess. Kapasiti untuk menguli adalah 1000 gram ( 1 kilogram).
Antara prosess yang ada ialah 
  1. Basic
  2. Quick
  3. Sweet 
  4. Frech
  5. Whole wheat
  6. Rice bread
  7. Gluten free
  8. Dessert
  9. Mix
  10. Dough
  11. Knead
  12. Cake 
  13. Jam
  14. Yogurt
  15. Bake
  16. Sticky rice
  17. Rice wine
  18. Defrost
  19. Stir-fry
     Alhamdulillah, banyak juga bakti BM ini. Puas juga makan roti malah ada kalanya bekalkan suami untuk pergi kerja. Malah anak-anak pun suka makan roti yang baru. Semoga saya dapat menerokai fungsi-fungsi BM saya ini. Sekian.


       


Tiada ulasan:

Catat Ulasan