Selasa, 26 Jun 2018

Protokol ezema


Assalammualaikum.

  Bagaimana hendak "follow" protokol ezema??

  Untuk pemulaan kita niatkan untuk  kesihatan anak, diri sendiri serta seisi keluarga. Jika makanan itu bersih, In sha Allah sihat kita seisi keluarga.

  Seperti saya, saya tidak mampu untuk pantang semua serentak.Jadi saya mula perlahan-lahan. Perkara yang mula-mula saya elak dahulu ialah makanan dan minuman yang manis-manis dan makanan yang ada gluten ( makanan yang berasaskan tepung gandum) serta "dairy product".(susu, coklat, cheese dan lain-lain.

  Kemudian baru di susuli proses"food". Seperti nugget, kicap, sosej dan apa-apa makanan dalam tin dan bungkusan sebab makanan ini banyak "preservative". Terakhir sayur-sayuran "nightshades" seperti kentang, lobak, tomato dan lain-lain.

  Kita cuba perlahan-lahan, In sha Allah..boleh.Bila kita makan makanan bersih, In sha Allah usus juga bersih.

  Dalam pada yang sama, saya amalkan Redoxamin.Redoxamin bantu pemulihan usus dengan lebih cepat asbab sudah makan makanan yang toyyib tadi.
Sekian.

Jika ingin dapatkan redox serta ingin tahu lebih lanjut, boleh hubungi saya di 012-3242780

Tiada ulasan:

Catat Ulasan