Isnin, 4 Jun 2018

Alisha dan Ezema

  Assalammualaikum..

Alhamdulillah selesai 44 hari berpantang sendiri. Suami mengambil 2 minggu cuti untuk menguruskan keluarga. Kali pertama berpantang sendiri. Ye la..anak pun sudah 4, malah 2 orang sudah pun bersekolah.

  Seminggu selepas berpantang, saya melihat perubahan pada kulit Alisha. Terutama bahagian telinga dan kepala. Telinga berair dan berbau. Kepala pula berkuping-kuping. Ya Allah..kenapa jadi begini. ( terdetik di hati seorang ibu). 3 hari berlalu, keadaan masih sama.

  Jadi kami suami isteri bersepakat membawa Alisha ke klinik panel. Alhamdulillah, di pertemukan dengan doktor muda yang memahami. Setelah di teliti, Alisha di sahkan mempunyai ezema.

   Tiba-tiba teringat yang saya ada masak telur sambil hari itu. Ye, telur tu asbab yang saya boleh tahu Alisha ada ezema. Ini kerana abang dan kakak-kakak Alisha tiada tanda-tanda ezema.

  Terus-terang saya katakan, saya tidak kuat. Sedih dan berperang dengan emosi. Sedih kerana bila saya nak cium Alisha, bau itu betul-betul2 menganggu. Kesian Alisha, bila saya tersalah makan. Alisha akan gatal-gatal, bau lagi kuat,berair yang banyak dan berkuping yang tebal.

   Pada suatu malam, saya solat sambil menangis. Semoga Allah permudahkan urusan saya untuk Alisha. Bukan apa, Alisha perempuan, sampai bila bau ini akan menganggu dia. Maka, saya mencari info serta ilmu mengenai ezema. Alhamdulillah, urusan di permudahkan Allah.

  Ingin tahu bagaimana saya di pertemukan dengan Redoxamin??? Tunggu ..nanti saya kongsikan.

Sekian.

Ingin memiliki Redoxamin !!!!

Boleh whatapps saya di 012-3242780

Terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan