Khamis, 22 Januari 2015

Bermula episod baru

Teks: Norliza Tomiran

Assalammualaikum

Kini bermula episod baru dalam diri saya. Anak saya yang sulung telah pun di hantar mengaji Iqra. Walaupun tidak bersekolah lagi, tetapi mengaji wajib pergi. Kelas mengaji bermula hari isnin hingga jumaat pada sessi petang. Ada 2 sessi iaitu petang dan malam. Saya memilih petang bermula pukul 5 petang.

 Saya memilih petang kerana tidak ramai. Ini kerana petang biasanya kanak-kanak yang bersekolah 1 sessi sahaja. Untuk malam, biasanya ramai kerana kanak-kanak yang bersekolah 2 sessi akan mengaji malam. Bukan saya tidak cuba mengajar, tetapi godaan adiknya amat kuat. Jadi bila di hantar di rumah orang lain, suasananya lain. Tetapi saya akan cuba luangkan masa untuk dia ulangkaji Iqra.

Alhamdulillah, bila anak sulung saya mengatakan seronok mengaji. Seperti biasa, saya akan tunggu di luar pagar sehingga anak saya habis mengaji. Walaupun jarak yang dekat dan satu taman perumahan, saya tidak membiarkan anak saya pulang sendiri. Bahaya ada di mana-mana sekarang. Cuma kita perlu berjaga-jaga di samping berdoa kepada Allah semoga tiada yang buruk berlaku. 

Sekian.

Kepada yang ingin menyertai ABDR dengan PAKEJ MAMPU MILIK, boleh hubungi saya:
Norliza Tomiran



2 ulasan:

  1. Alhamdulillah..Kak dah 4 thn cuba la aktiviti kemahiran moto utk miza dan imran..cer tgk blog saatakukaumiliki..

    BalasPadam