Isnin, 19 Januari 2015

Dress tangan kembang

Teks: Norliza Tomiran
Gambar: Koleksi Peribadi

Assalammualaikum

Alhamdulillah...telekung kanak-kanak berusia 12tahun telah pun sampai kepada empunya diri. Kira-kira seminggu selepas pembukaan sekolah. Malah saya bersyukur sangat-sangat kerana saya berjaya menyiapkan tempahan kurang seminggu. Ini kerana saya sedang berusaha menukar jadual rutin harian saya. Untuk 2015 ini saya ingin menambah baiki mutu tempahan saya. Iaitu segala tempahan perlu siap paling lewat hanya 2 minggu dari tempahan. Terutama tempahan individu melainkan tempahan pukal. Ini kerana tempahan pukal mengikut kuantiti yang di tempah.

Sambil-sambil itu saya selitkan "dress" saya. Cubaan saya untuk membuat tangan kembang. Ini kerana pada suatu hari ketika saya menonton TV Al-hijrah, saya ternampak ustazah Ishadiah memakai jubah bertangan kembang. Tetapi mengunakan kain satin. Saya jadi tertarik. Jadi saya menyelongkar kembali simpanan nota-nota yang rakan-rakan "FB" kongsikan. Maka saya terjumpa jua. Alhamdulillah, terhasil "dress" tangan kembang. Ini merupakan percubaan pertama saya, maka saya menggunakan kain "cotton". Alhamdulillah menjadi dan selesa. Maka selepas ini saya boleh menggunakan kain lycra pula. 

Di bawah ini ialah nota yang saya simpan. Tulisan pen itu nota yang saya catat untuk kefahaman saya. Ada juga "dress' yang saya buat merujuk nota yang di beri. Selamat menjamu mata. Sekian.

Pola tangan Shirting

Dress A cut tangan kembang

Salam Sayang


Ebook pilihan WAHM. Ingin mendapatkan ebook ini berharga RM125. 

Berminat???
Boleh hubungi :

Norliza Tomiran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan