Selasa, 8 September 2015

PAKEJ PROMOSI EBOOK UNTUK YANG MAHU MULA BISNES MAKANAN

Minat saya untuk membuka cafe ini timbul sejak saya mula berkahwin. Saya suka pergi makan di tempat-tempat yang bersih dan cantik. Tujuan saya berhenti kerja dari bank dahulu adalah untuk menjaga anak-anak yang sedang membesar. Jadi apabila anak-anak sudah besar, saya rasa sudah tiba masanya untuk saya teruskan impian yang sudah lama saya tangguhkan.
Antara tujuan utama saya ingin membuka cafe adalah utk menambah nilai hidup kepada orang lain dengan memberi pekerjaan yg baik kepada golongan belia sebangsa saya. Saya berhasrat untuk membuka cafe yang menyediakan makanan yang bersih dan halal berkonsep santai serta dilengkapi talian internet seperti Cafe Francise.
Banyak cabaran yang saya hadapi pada peringkat permulaan. Kata-kata orang sekeliling banyak melemahkan semangat saya. Saya tidak mendapat sokongan keluarga dan ia hampir-hampir membuatkan saya putus asa dan melupakan impian saya. Namun, saya kuatkan semangat tetap nekad untuk meneruskan niat saya untuk membuka cafe.
Alhamdulillah, setelah 60% usaha saya ke arah impian saya, barulah saya lihat keluarga merestui keputusan saya. Restu dari keluarga amat berharga bagi saya.
Matlamat saya nak menjadikan Old Station sebagai kopitiam/cafe tempatan yg setanding dengan jenama francise.

Sebagai persedian dalam bidang perniagaan, saya banyak menghadiri seminar-seminar yang dikendalikan oleh pakar-pakar pemasaran. Antaranya seminar Dr Azizan seperti Master Your Bisness, Train The Trainer, Rahsia Kuasa Minda, Advance marketing Power, Fesbuk Power, Potensi Diri, Jutawan Industri dan lain-lain lagi. Saya juga mengikuti kursus anjuran MARA dan konvensyen TERAJU. Banyak yang saya belajar dari tip dan panduan dari seminar-seminar sebegini serta tidak lupa juga dari orang-orang sekeliling saya.
Nasihat saya kepada wanita-wanita di luar sana, jika ingin menjalankan bisnes teruskan sahaja. Usah takut dan teragak-agak, buat sahaja dan usaha untuk tambah baik selepas itu.
Baca lagi kisah usahawan ini dalam ebook 101 idea bisnes makanan

berminat boleh hubungi saya:
Whatapps/ Telegram: 012-3242780

Tiada ulasan:

Catat Ulasan