Jumaat, 31 Oktober 2014

Ukuran Dahi Dan Dagu

Teks: Norliza Tomiran.

 Assalammualaikum.

  Sebenarnya saya jarang membuat telekung kanak2. Saya hanya membuat bila ada yang tempah sahaja. Jadi baru2 ini ada pelanggan saya menempah. Jadi saya mengambil kesempatan itu untuk di letakkan di entri ini. Umur kanak itu dalam lingkungan 4 tahun. Biasanya saya menggunakan ukuran ini untuk kanak2 dalam lingkungan 3 tahun hingga 5 tahun. Ini contoh pola saya.

Ukuran Dahi
    Untuk ukuran dahi saya buat lebar begini. Ukuran ini termasuk basi jahitan. Tetapi boleh juga di kurangkan 2" sahaja untuk lebar. Saya membuat 2.5" lebar di sebabkan pelanggan saya ingin "full renda". Ini contoh "full renda". "Full renda" ini bermaksud renda 2 lapis. Awning telekung dilitupi renda. Untuk panjang getah biasanya dalam 10" @ 11" sahaja.

Awning Full Renda

   Ini pula ukuran dagu. Untuk kanak2 biasanya saya menggunakan ukuran ini.

Ukuran Dagu

   Untuk ukuran saiz muka adalah 10.5".  Saiz muka bergantung kepada model anda. Jika model gebu mukanya, boleh besarkan sikit. Tetapi jika mengurangkan ukuran awning, boleh mengurangkan ukuran saiz muka. Selamat Mencuba. Sekian.

Salam Sayang

Jika anda berminat.. boleh hubungi saya

Email: norlizatomiran@gmail.com
Fb: https://www.facebook.com/kasih.eliz  
Sms : 012-2431590

Tiada ulasan:

Catat Ulasan