Khamis, 2 Ogos 2018

Cradle Cap

Assalammualaikum


Cardle cap Alisha


Tip Saya
**********
   Alisha sebenarnya tidak terlepas juga masalah cradle cap ini. Ini cradle cap Alisha masa lagi 1 minggu hendak menyambut Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini.Tips ini sebenarnya kakak ipar saya yang ajarkan. Jadi saya share di sini, panjangkan ilmu.


   Selepas mandi, saya akan sapukan kepala Alisha dengan sedikit minyak VCO (Virgin Coconut Oil / minyal kelapa dara). Selang dalam 20 - 30 minit, saya gosok kepala Alisha secara perlahan-lahan. In sha Allah, mudah cardle cap akan keluar.

   Ini kerana cadle cap sudah kembang. Jadi ia juga kurang menyakitkan si manja kita. Tapi kena buat dengan kerap. In sha Allah, kita usaha untuk si manja.

#tips #ezema #penawarezemasemulajadi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan