Isnin, 1 Februari 2016

Kelas Pratikal

Assalammualaikum..

   Tinggal lagi 2 minggu hendak bersalin, saya memujuk suami untuk mengikuti kelas terakhir. Kelas pratikal pula. Bukan senang yee.. Alhamdulillah, suami setujuKelas sehari ini agak lama. Bukan itu sahaja malah lebih jauh. Kelas di Putra Height berhampiran Puchong dan Shah Alam. Masa saya menyatakan hasrat ingin menuntut ilmu, cikgu saya agak terkejut. Dia jadi risau kerana jauh perjalanan saya dari rumah ditambah tunggu hari ingin bersalin.

  Tetapi saya yakinkan cikgu saya. Alhamdulillah, berjaya saya menuntut ilmu di Putra Height. Kelas bermula 9pagi hingga hendak masuk waktu Maghrib. Berbaloi bukan kelas tersebut?. Saya belajar 3 jenis fesyen. Iaitu baju kurung moden, baju melayu cekak musang dan easy telekung. Alhamdulillah. Anak sulung saya tinggal di rumah ibu bapa saya. Jadi suami dan anak lelaki sahaja yang temankan saya. Suami akan membawa anak saya jalan-jalan sehingga saya telefon kelas selesai.

 3 jenis fesyen pakaian yang saya belajar.

Easy telekung

Baju melayu cekak musang

Baju Kurung Moden


Kain Lipat Batik
   Hasil saya tunjukkan kepada cikgu saya. Bila cikgu kata selepas ini boleh buka kelas. Saya hanya mampu tersenyum. Kini cikgu saya sudah pun berhijrah di kampung halamannya di Kelantan. Tetapi adakalanya dia akan ke sini. Jadi sementara itu boleh saya kumpul duit sedikit. Ini kerana ada ilmu yang saya inginkan dari cikgu saya ini. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan