Khamis, 4 Februari 2016

Telekung tanpa awning

Assalammualaikum..

  Alhamdulillah..baru mula menjahit selepas bercuti panjang. Bila sudah lama bercuti, ingin mulakan balik aktiviti menjahit agak bermalas-malasan juga. Akan tetapi saya betul-betul jadi bersemangat ingin mencuba menjahit telekung tanpa awning.

  Saya sememangnya lebih suka menggunakan bahan dari kapas apabila menjahit telekung. Di tambah pula kain kapas masih ada di rumah. Jadi saya mulakan sessi menjahit sementara anak kecil saya tidur. Untuk yang pertama kali hasilnya, adalah hadiah untuk diri sendiri.


   Setelah saya buat, ramai pula yang bertanya bagaimana bentuk telekung ini bila di pakai. Maka saya jadi model telekung sendiri. Kerana saya tidak berapa pandai ber"selfie", jadi saya tutup wajah saya. Cuma yang penting bentuk telekung. Setelah saya pakai, ini hasilnya.

Abaikan jerawat tu ye...hihi
      Telekung ini tetap mempunyai lapik dalam. Saya suka mempunyai lapik dalam. Ada juga yang telah mula menempah. Alhamdulillah. Untuk telekung jenis ini, buat masa ini saya hanya buat "standard" saiz sahaja. Iaitu saiz muka hanya 21". Yang mana sudah menempah, maka wajib ikut giliran. Saya tidak boleh menerima jika menempah untuk yang "URGENT". Saya minta maaf sangat-sangat. Melainkan ada stock sedia ada. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan