Sabtu, 13 Jun 2015

Kelas Jahitan KEJAP

Assalammualaikum..

    Bermula hujung bulan 5 yang lalu, saya telah pun bermula mengikuti Kelas Jahitan Percuma (KEJAP). Jika anda ingin tahu lebih lanjut mengenai kelas ini, anda boleh pergi ke halaman FB Kelas Jahitan Percuma. In sha Allah, ada penerangan lanjut mengenai kelas dan jurulatih.  Selama berbulan-bulan saya mengikuti perkembangan kelas ini yang pada awalnya bermula di tempat bonda ( panggilan untuk pengasas KEJAP) di Klang.
   
   Akhirnya bila bonda ingin buka kelas ini di seluruh negara, saya bersyukur teramat-amat.  Tetapi sayang, pada masa ini di tempat saya masih tiada, tetapi saya telah memilih di Ampang Galaxy di bawah jurulatih Puan Kay. Saya juga bersyukur bila di kelilingi jurulatih dan rakan-rakan yang sentiasa positif. Itu yang membuatkan saya sentiasa berpandangan ke hadapan. Saya memilih di Ampang kerana selepas suami menghantar saya ke kelas, dia boleh pergi di rumah mertua saya. Tidak perlu tunggu di tempat saya belajar sehingga habis. Apa yang membuat saya mula-mula tertarik dengan kelas ini adalah belajar menjahit tanpa pola. Banyak penjimatan di situ. Malah lebih kepada keyakinan diri.

   Pakej belajar yang di tawarkan adalah cara mengendalikan mesin industri, baju kurung lis, baju kurung asli, jubah wanita dan baju melayu. Menarik bukan???. Untuk saya yang sentiasa dahagakan ilmu, saya amat-amat suka kelas ini. Kami juga berkongsi tip-tip jahitan. Jika sesiapa ingin belajar boleh ke halaman FB yang saya beri. Malah jika ingin menjadi jurulatih juga di alu-alukan. Saya kongsikan kelas yang saya hadiri.


Mengendalikan mesin industri
Bonda menerangkan cara menjahit baju kurung lis / kun.

Penerangan bersama Bonda (pengasas KEJAP)


    Menarik bukan???..  Positifkan diri anda.. Tidak rugi menuntut ilmu. Sekian

2 ulasan:

  1. As salam, nk tny la kelas ni sesuai x utk beginner level..huhu..sy berminat nk blaja tp xpnh ada basic menjhit pn.. tq

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam. Maaf kelas ini sudah tidak ada lagi. Terima kasih

    BalasPadam