Rabu, 10 Ogos 2016

Kebaya dan kemeja

Assalammualaikum

   Hari ahad minggu lepas ada pula jemputan kenduri kawin anak kepada bekas "team leader" saya masa kerja dulu. Lepas suami "confirm" setuju hendak pergi, baru rasa hendak buat baju baru untuk anak-anak. Tapi semua itu hanya perancangan saya. Tetapi Allah tidak izinkan. Hanya Allah sahaja yang tahu sebabnya.

  Pada minggu hendak buat baju. Mula-mula Hamizah dan Imran yang demam. Manakala Auni dan suami mula demam hari khamis. Anak-anak saya jenis demam malam. Jadi sememangnya saya menjahit sekejap-sekejap. Niat di hati tidak dapat jahit untuk semua, untuk seorang dua, jadi la. Malah Imran pula sememangnya tiada kemeja lagi. Kemeja lama sudah di buat pakai hari-hari.

  Kesian juga Imran tiada kemeja hendak pakai kenduri. Hendak jahit kemeja, buat masa ini memang terkial-kial ikut "step by step". Al-maklum ler, baru belajar sikit. Cuma kata pada Imran, kalau Allah izinkan, siap la baju kemeja ni.

  Untuk Hamizah, sebenarnya saya teringin sangat hendak jahit kebaya anak. Kalau untuk diri sendiri, seminggu fikir pun belum boleh buat keputusan..hihi. Jadi untuk merialisasikan impian itu, saya menjahit berpandukan toturial-toturial yang ada di internet. Alhamdulillah, untuk memudahkan saya dan anak saya, saya hanya menggunakan zip sorok sahaja. Jadi, tidak perlu tunggu ibu nak pakai baju.

  Maka, gambar di  bawah inilah hasilnya untuk anak-anak saya. Ini saja yang sempat saya buat sambil melayan anak-anak demam.

Kemeja dan kebaya peplum sedondon
Kemeja pertama ibu untuk anak yang tengah banyak akal sekarang.

Sekian.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan