Ahad, 11 Januari 2015

2 minggu pemulaan 2015

Teks: Norliza Tomiran
Gambar: Peribadi

Assalammualaikum.


Hampir 10 hari saya tidak kemas kini blog kesayangan saya. Pemulaan tahun 2015 yang sibuk dan menyedihkan. Jiran setaman yang sangat baik saya telah pergi menemui penciptanya pada 12 Rabilul Awal bersamaan 2 Januari 2015. Salam takziah dari kami sekeluarga. 9 Januari 2015 di adakan bacaan Tahlil dan Yaasin dari kaum ibu termasuk saya setelah seminggu pemergian beliau. Al- Fatihah.


Saya kini cuba menyiapkan baju ibu dan anak dan telekung kanak-kanak berusia 11 tahun. Di samping memendekkan telekung dewasa sebanya 10 pasang. Walaupun sesibuk urusan menjahit, urusan dalam rumah kena di uruskan juga. Masih ada tinggal sedikit sahaja lagi yang perlu di habiskan.


Sebelum saya undur diri, saya kongsikan nota mengenai fungsi tembol mesin jahit tepi 3 benang saya. Sebenarnya saya sering menghadapi masalah anak-anak suka sangat-sangat memusing tembol mesin. Bila sudah pusing ikut suka, maka seperti biasa semua "setting" mesin sudah tidak betul. Saya sampai sudah malu panggil juruteknik mesin jahit. Kadang-kadang sudah tidak di kenakan bayaran untuk membetulkan "setting" mesin.

 
Kini tidak lagi selepas ada hamba Allah yang baik hati telah mengongsikan fungsi tembol-tembol pada mesin jahit. Alhamdulillah, dengan adanya rujukkan yang diberi, saya kini sudah boleh membetulkan sendiri "setting" mesin jahit saya. Saya telah pun buat nota seperti di bawah dan di tampal di dinding untuk memudahkan saya. Kini saya share di blog saya sebagai rujukkan kita semua.
Fungsi tembol mesin jahit tepi.

Salam Sayang











Untuk mendapatkan buku ini, boleh hubungi saya:

Norliza Tomiran

Email: norlizatomiran@gmil.com
Tempahan: Clik Di Sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan