Khamis, 1 Januari 2015

Selamat Tahun Baru.

Teks: Norliza Tomiran
Gambar: Google

Assalammualaikum.



   Alhamdulillah, kini kita sudah masuk Tahun 2015.Amat banyak kenangan yang kita tinggalkan. Malah ada perkara yang kita masih kita menaruh harapan. Antara tragedi yang membawa parut kepada kita ialah:
  • Kehilangan Pesawat MH370 (hingga kini tidak temui jawapan)
  • Pesawat MH17 yang di tembak puak pemisah
  • Kemarau di beberapa buah negeri termasuk Selangor. (Catuan Air memberi kenangan dan pengajaran kepada saya.)
  • Puting beliung yang kuat
  • Hujung 2014 banjir besar di Pantai Timur. (Sungguh menyedihkan)
   Semoga situasi 2014 memberi kesan dalam hidup kita. Banyak pengajaran yang kita dapat. Malah hubungan siratulrahim dan bantu-membantu antara kita semakin erat walaupun tanpa mengenali. Kita ambil yang positif. In sha Allah bertambah positf. Yang pasti Allah tidak akan menguji hamba-Nya melainkan mereka mampu. Allahuakbar.

    1 Januari juga saya meraikan ulang tahun insan teristimwa dalam hidup saya iaitu Abah dan suami saya. Mereka berkongsi tarikh 1 Januari tetapi berlainan tahun. Saya juga tidak menyangka bertemu jodoh dengan insan yang mempunyai tarikh lahir yang sama dengan abah. Sesungguhnya perancang Allah lebih baik. Selamat hari lahir Abah dan Abang. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan