Khamis, 9 April 2015

Cara bagaimana untuk bersaing dengan mereka yang sudah sukses

 Baca lagi dalam naskah ini. Sumber ebook: Yeay! Mama sudah resign."

Soalan 8: Bagaimanakah untuk saya bersaing dengan mereka yang sudah sukses di pasaran? Perlukah saya menurunkan harga produk untuk mendapatkan lebih ramai pelanggan?


Jawapan: Kita boleh memilih menjual produk dengan harga mahal dan tahu siapa sasaran untuk produk mahal tersebut. Begitu juga produk murah seperti makanan mempunyai keuntungan yang lebih kecil, namun ia adalah juga berbeza mengikut jenis dan sasaran pasaran atau pelanggan. 

Setiap produk adalah tidak sama harga, kos juga keuntungan. Bagi anda yang masih baru, sebaiknya bermula dengan menjual dahulu produk yang sudah ada di pasaran untuk kita belajar dari asas.

Bagi menetapkan harga ke atas produk yang ingin dijual, kita mengambil kira pelbagai faktor iaitu pesaing, harga borong dari pembekal dan sebagainya. Pengguna/pelanggan kini semakin bijak kerana mereka boleh membuat perbandingan harga sesuatu produk dan perkhidmatan. 
Jalan paling selamat ialah menawarkan produk dengan harga berpatutan dan setanding dengan kualiti. Produk pada harga tawaran yang terbaik dan sesuai dengan sasaran pelanggan jadi tidak ada masalah produk murah atau harga mahal.


Baca 21 soal dan jawab dalam naskah ini.



Dapatkan harga PROMOSI sekarang!!

berminat boleh hubungi saya dengan:
        Terus menempah di Borang tempahan
Email : norlizatomiran@gmail.com
FB : Kasih Eliz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan